Brother-in-law wanted

Looking for :

1. MaleĀ  preferably aged between 20-25
2. Studies medicines
3. Good Islamic background, knowledge and practice.

If u satisfy the above THREE criteria. Don’t hesitate to.contact me for further details.

Hahahahahahahahahah.

Adik ku mahu kawin….. šŸ˜›

P/s: gurauan semata mata.

Advertisements

cheq nak pakai tudung jugak.

tudung

Sadis betul…

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takde sape nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk
gile. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takde. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilik mandi.

Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain.
Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar!
Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh….sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak…."

Pangggggggggggggggggggg….! Bapaku labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memangla dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, sakit kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

hahahahahahaā€¦

Killer!!

Mrs. Peterson phoned the repairman because her dishwasher quit working.

He couldn’t accommodate her with an “after-hours” appointment and since she had to go to work, she told him, “I’ll leave the key under the mat. Fix the dish washer, leave the bill on the counter, and I’ll mail you a check. By the way, I have a large rotweiler inside named Killer; he won’t bother you. I also have a parrot, and whatever you do, do not talk to the bird!”

Well, sure enough the dog, Killer, totally ignored the repairman, but the whole time he was there, the parrot cursed, yelled, screamed, and about drove him nuts.

As he was ready to leave, he couldn’t resist saying, “You stupid bird, why don’t you shut up!” To which the bird replied, “Killer, get him!”